Sanat Akademi

MEB'e Bağlı Ruhsatlı Bir Eğitim Kurumudur

Konsantre Olmakta Güçlük mü Yaşıyorsunuz?

Konsantre Olamıyorum Diyenler İçin Tavsiyeler…

Çok çaba gösteriyorsunuz ancak bir türlü işlerinize gerektiği kadar konsantre olamıyor musunuz? Konsantrasyon eksikliği, günümüzde her 3 kişiden 2’sinin yaşadığı bir problemdir. Dijital dünyanın doğal bir getirisi olarak gün içinde çalışırken hatta uyurken bile dikkatimizi dağıtacak pek çok şey bulunmaktadır. Bunun sonucu olarak da yaygın bir şekilde konsantrasyon bozukluğu problemleri görülmektedir. 

Konsantre olamıyorum diyen herkes de işlerine nasıl daha iyi odaklanacağını ve motivasyonunu nasıl artıracağını araştırmaktadır. Sırf konsantrasyon eksikliği yaşadığınız için yarım saatte tamamlayabileceğiniz bir iş için neden yarım gününüzü harcayacaksınız ki? Konsantrasyon artıcı aktivitelerden ve önerilerden neler yapabileceğinizi öğrenmek için yazımızı okumaya devam edin…

Konsantrasyon Eksikliği Nedir?

Konsantrasyon, kişinin dikkatini kontrol etmesi anlamına gelir; yani konsantrasyon eksikliği, kişilerden kaynaklı olarak meydana gelir. Zihnin bir konuya, düşünceye veya nesneye odaklanması, geri kalan tüm unsurları dışarıda bırakması ise yine aynı şekilde kendi yeteneğidir. Çalışırken telefonumuza sürekli bildirim gelmesi, bilgisayarımıza sosyal medya hesaplarımızdan mesajlar düşmesi, anlık haber bildirimleri ve daha pek çok şey, gün içerisinde işimize odaklanmamız gereken zamanda konsantrasyon bozukluğu yaşamamıza sebep olmaktadır. 

Odaklanma ve Konsantrasyon Sorununu Etkileyen Faktörler Nelerdir?

Sık sık dikkat dağıtan şeylerle karşılaşılması, bir görevi bitirmek için daha çok zaman harcanmasına neden olur. Bu durum ayrıca, iş tanımının yanlış anlaşılmasına, verilen görevlerde hata yapılmasına ve çoğu zaman anlaşmazlıklar yaşanmasına sebebiyet verir. Aslında konsantrasyon hem iç hem de dış veya çevresel faktörlerden etkilenir. Konsantrasyon eksikliğine sebep olan etkenler şu şekilde sıralanabilir:

Konsantrasyon Eksikliği - Yetersiz Uyku: Araştırmalar, uyku eksikliğinin daha yavaş düşünmeye ve konsantrasyon bozukluğuna yol açtığını ispat etmiştir. Günlük enerji ihtiyacını karşılayabilecek kadar dinlenme sağlanmadığı takdirde, akıl yürütme veya mantıkla ilgili görevleri yerine getirme becerilerinde yavaşlama görülebilir. 

Konsantrasyon Eksikliği – Sporsuz Yaşam: Spor, konsantrasyon artırıcı bir aktivitedir. Egzersizler, gün boyunca daha rahat ve enerjik hissedilmesini sağlar. Spordan uzak olan yaşam tarzlarında ise kaslarda gerilme sorunları görülür ve bu da düşük seviyeli konsantrasyon bozukluğuna yol açar.

Konsantrasyon Eksikliği – Beslenme Alışkanlıkları: Beslenme stilleri, gün boyunca zihinsel keskinliğimiz ve netliğimiz de dahil olmak üzere pek çok konuyu etkiler. Beynimizi uygun besinlerle beslemezsek hafıza kaybı, yorgunluk ve konsantrasyon eksikliği gibi semptomlar yaşamamız normaldir. Beynin temel yağ asitlerine ihtiyacı olduğu için diyetler, açlık ve rahatsızlık hissi yaratarak konsantrasyon eksikliği yaşanmasına neden olur.

Konsantrasyon Eksikliği – Dijital Dünya: Çalışırken telefonunuz sürekli yanınızda duruyorsa ya da bilgisayarınızdan aynı anda sosyal medya hesaplarınızı da kontrol ediyorsanız gelen her bildirim, arama ve mesaj, odaklanma ve konsantrasyon sorunu yaşamanıza neden olabilir. 

Konsantrasyon Eksikliği – Çevresel Faktörler: İş ortamınız ne olursa olsun, etrafınızda konuşan iki kişinin varlığı, yüksek sesli bir şekilde dinlenen müzik, nereden geldiği belli olmayan bir uğultu hatta sokaktan geçen bir arabanın sesi bile odaklanma ve konsantrasyon sorunu yaşanmasına neden olabilir. Bunun dışında, konsantre olamıyorum diyenlerin belirttiği, çok parlak veya loş ışıklar, odanın havasının aşırı sıcak veya soğuk olması da konsantrasyon bozukluğunu tetikleyen nedenlerdendir.

Konsantrasyon Artıcı Neler Yapılabilir? Konsantrasyon Eksikliği Düzelir mi?

Zihninizi toplamakta zorluk yaşıyor olabilirsiniz. Bu bilişsel, çevresel, psikolojik ya da yaşam tarzınızdan kaynaklı olarak meydana gelebilir. Konsantrasyon konusunda yardıma ihtiyaç duyuyorsanız konsantrasyon artırıcı aktivitelere yoğunlaşabilirsiniz. Peki, neler yapabilirsiniz?

Aynı Anda Birden Fazla İşe Odaklanmayın: Çok sayıda göreve aynı anda yoğunlaşmaya çalışmak, bazı zamanlarda tam tersi etki göstererek her iki göreve de yeteri kadar odaklanamamanıza neden olabilir. Bu durum da kendinizi tükenmiş gibi hissetmenize ve üretkenliğinizin azalmasına sebebiyet verebilir. Bu yüzden işlerinizi sistematik bir şekilde sıraya koyarak daha verimli olabilirsiniz.

Dikkatinizi Dağıtan Etmenleri Ortadan Kaldırın: Çalışırken konsantre olamamanıza ya da üretkenliğinizin azalmasına neden olan faktörleri,  çalışma ortamlarınızdan uzak tutarak konsantrayson bozukluğunu gidermek için ilk adımı atabilirsiniz. Bu telefon, radyo veya hareketli objeler olabilir.

Farkındalığınızı Artırın: Konsantrasyon artırıcı aktivitelerden en önemlisi, zihni boşaltmak ve odaklanma sorununa neden olan etmenleri fark etmektir. Bu farkındalığı edindikten sonra sizi rahatlatacağına inandığınız belki bir mola, kahve ya da sakinleştirici bitki çayı gibi alternatifleri deneyebilirsiniz. Bunlara ek olarak konsantrasyon artırıcı kişisel gelişim kurslarına da katılabilirsiniz. Özellikle motivasyon eğitimi, kişinin gerek iş yaşamında gerekse kişisel yaşamında ihtiyaç duyduğu motivasyonu elde edebilmesi için pratik yöntemler önermektedir. 

Motivasyon Eğitiminden Sonra Zaman Yönetimi Eğitimi Alın: Motivasyon kursu ile sizi motive edecek, işinize daha iyi yoğunlaşmanızı sağlayacak aktiviteleri buldunuz ve zihninizi boşalttınız diyelim, peki ya şimdi ne olacak? Elbette, günlük rutinlerinizi nasıl sistemli bir şekilde yapabileceğinizi öğrenecek ve mesai saatinizi etkili bir şekilde kullanmayı öğreneceksiniz. Bu da sizin tüm işlerinizi, gün içinde tamamlamanızı sağlayarak ertesi güne kalan işleri düşünerek konsantrasyon eksikliği yaşamamanızı sağlayacak.

İyice Dinlenin: Sağlam, kontrollü ve iyi düşünen bir zihin için yeteri kadar dinlenmiş ve uyumuş olmak şarttır. Bu yüzden konsantrasyon artırıcı tavsiyelerimizden bir diğeri, yatağınıza asla telefonunuzu götürmemeniz. Telefonla uğraşarak zihninizi meşgul ettiğiniz, kafanızı dağıtamadığınız ve uykuya dalamadığınız her saat, hem fiziksel hem de bilişsel yorgunluğa sebep olmaktadır. Bu yüzden yatağınızda film izlemek, telefonla oynamak, tabletten kitap okumak yerine loş bir ışıkta uyuyarak zihni dinlendirmek, çok daha etkili bir yöntemdir.

Bir Kişisel Gelişim Kursuna Gidin: Kendine ayıracak veya dinlenecek bir vakti olmadığını anlayan zihin, otomatik olarak ilgisini farklı yönlere dağıtmaktadır. Sürekli olarak aynı işle uğraşılan zamanlarda uykunuzun gelmesi, kendinizi sıkılmış ve tükenmiş hissetmenizin nedeni budur. Bu yüzden ilginizi çeken ya da merak duyduğunuz bir konuda kişisel gelişim kursuna başlamak –özellikle çok yoğun iş temposunda çalışan kişiler için- dinlendirici ve konsantrasyon artırıcı bir aktivite olacaktır. Bu noktada, yukarıda belirttiğimiz zaman yönetimi eğitimi ve motivasyon kursuna ek olarak Etkili İletişim Teknikleri Kursu, Beden Dili ve İmaj Yönetimi Kursu, Diksiyon Kursu, Kişisel Etiket ve İmaj Yönetimi Eğitimi gibi farklı kişisel gelişim kurslarından birini de deneyebilirsiniz.

Konsantre Olamıyorum Demeyin Kendinizi Değiştirmek ve Geliştirmek İçin Harekete Geçin…

Odaklanma ve konsantrasyon sorununu çözmek, bir günde yapılabilecek bir durum değildir. Özellikle konsantrasyon bozukluğu yaşadığı tespit edilen kişilerin Motivasyon Eğitimi ve Zaman Yönetimi Eğitimi gibi konsantrasyon artırıcı etkinliklere yoğunlaşması, çok önemlidir. Konsantrasyonunuzu güçlendirmenin ilk adımı, bunun hayatınızı nasıl etkilediğini anlamaktır.

Verilen görevleri yerine getirmekte zorlanıyorsanız, dikkatinizi önemsiz şeylerle kolayca dağıtıyorsanız ya da işlerinizi önem sırasına göre sıralamakta güçlük yaşıyorsanız yardım almanızın zamanının geldiğini anlayabilirsiniz. İşe konsantre olmayı öğrenmek, kariyerinizde ve yaşamınızda başarılı olmak için çok önemlidir. Konsantrasyonunuzu geliştirerek, yaptığınız işlerden daha fazlasını başarabileceğinizi fark edebilirsiniz.

[widget-192]

Yorum Yap

Bilgi Al
Bilgi Al +90 (850) 532 33 44